divendres, 15 de maig del 2020

Nyoquis de remolatxa amb salsa de xampinyons


Hola a tots i totes!

Avui porto una recepta que faig tot sovint a casa i que ens agrada molt. Ja tinc al blog els nyoquis de carbassa, que també faig molt, però aquests de remolatxa queden molt bons i aprofito la temporada que les trobo fresques a la fruiteria per fer-los tot sovint. A més a més, queden d’un color súper xulo!
Jo a vegades faig massa de més i després congelo la que no utilitzo. Així, quan els vull tornar a fer trec la massa, faig les porcions i els bullo i ja tinc el dinar fet!
Feu-los, us agradaran molt!

Ingredients:

- 250gr de remolatxa rostida
- 300gr de farina
- 1 clara d'ou
- sal
- 1 ceba
- 2 grans d'all
- 250 ml de nata líquida
- 250 gr de xampinyons

Preparació:

Pelem i tallem la remolatxa a trossets. La posem en un recipient pel forn, la salem i la tapem amb paper de plata. La coem al forn durant uns 30 minuts, o fins que sigui cuita, a 180ºC.
Un cop cuita la remolatxa la deixem refredar.
Triturem la remolatxa amb la batedora elèctrica juntament amb la clara d’ou.
Anem afegint farina fins que obtenim una massa que podem modelar i que no se’ns enganxa a les mans. Sovint, jo no aconsegueixo que no se m’enganxi gens a les mans, perquè si ho faig pot quedar molt dura, però vaig treballant-la amb les mans enfarinades per poder fer els nyoquis.
Tallem porcions de massa i a sobre el marbre ben enfarinat fem xurros i tallem petites porcions.
En aigua bullent, anem posant els nyoquis i els deixem fins que flotin, quan els retirarem i els posarem en un recipient o directament dins la salsa.

Per fer la salsa, tallem ben fina la ceba i els alls i els posem en una paella amb un raig d'oli. Tallem els xampinyons a trossets petits. Un cop la ceba estigui transparent, afegim els xampinyons i deixem que es coguin. Afegim la nata liquida i deixem coure durant 4-5 minuts. En el meu cas, un cop feta la salsa la trituro amb la batedora.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.