dilluns, 26 d’agost del 2013

Amanida de patata o "piriñaca"




Sé que el nom de piriñaca sona una mica estrany i de fet no sé ben bé d’on ve, perquè aquesta recepta és de l’àvia del meu company, la Vitalia, i a casa seva s’ha fet tot sovint a l’estiu.


  Jo amb la Vitali i la meva sogra, la Pili

És una amanida de patata ben fresqueta i completa que és ideal com a plat únic d’un dinar d’estiu. Les quantitats van una mica a gust de cadascú així que us poso com ho vaig fer jo però ho podeu adaptar sense problema.

Ingredients:

- Patates (jo vaig utilitzar unes petites i n’hi havia unes 20 més o menys)
- 1 tomàquet cor de bou
- 1 ceba tendra
- 3 llaunes de tonyina
- 3 ous

Preparació:

Rentar les patates i bullir-les en aigua amb sal sense tallar ni pelar. Quan siguin cuites (per comprovar si són cuites punxar-les amb un escuradents) deixar refredar, pelar-les i tallar-les a daus.
Bullir els ous fins que siguin durs. Un cop cuits deixar-los refredar, pelar-los i tallar-los a daus.
Ratllar la ceba tendra i tallar el tomàquet a daus.
Barrejar les patates amb els ous, la ceba, el tomàquet i la tonyina. Regar amb un bon raig d’oli d’oliva i posar-hi sal. Deixar refredar a la nevera fins al moment de menjar. 

11 comentaris:

  1. Que rica, es una de esas ensaladas que más me gustan y que es un clásico en verano, aunque por aquí la llamamos de otra manera, besotes
    Sofía

    ResponElimina
    Respostes
    1. yo tampoco conocia éste nombre antes de conocer a mi chico, pero la verdad es que está muy rica así que el nombre es lo menos importante!

      Elimina
  2. Un plat que no por fallar a l'estiu, aquesta amanida és una delícia. Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt cert Chus!! Aquest tipus d'amanides són molt versatils i són ideals per l'estiu, no poden faltar!

      Elimina
  3. Hola Neus ! jo la faig sovint a l'estiu i de vegades hi afegeixo olives, pero no tenia ni idea que es deia piriñaca. Mira, ja he après una cosa nova. Aquestes receptes de les àvies sempre funcionen, oi? Abraçades i bona tornada!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. les receptes de les avies son sempre genials! i aquestes amanides accepten mil variacions, totes ideals!

      Elimina
  4. M'encanta el nom de pirinyaca, vingui d'on vingui!

    ResponElimina
    Respostes
    1. el nom és divertit! i aquestes amanidetes van fantastiques a l'estiu, es diguin con es diguin! jijiji

      Elimina
  5. Són una delícia aquestes amanidetes fresques per ara l'estiu. Doncs jo abans de llegir pirinyaca he llegit pirinaica, jajaja. Ja l'havia situat ben amunt!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. son fantastiques!! home, si el nom es de cantabria tambe es de força amunt... jijiji

      Elimina
  6. Una recepta fàcil, saludable i ben bona!

    ResponElimina

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.