divendres, 15 de març del 2013

Truitetes de xanguets ("chanquetes")



Fa uns dies vaig veure la recepta de les truitetes de gambetes (“camarones”) a la web de JaviRecetas i vaig pensar que l’havia de fer un dia o altra. I va donar la casualitat que uns dies després vaig anar a la peixateria i hi havia xanguets, així que vaig decidir adaptar la recepta, i la veritat és que no ens va decebre gens!
Potser l’ ingredient més “complicat” de trobar és la farina de cigrons però jo la vaig comprar a la mateixa peixateria i en tinc per força vegades perquè s’usa poqueta quantitat.

Ingredients:

- 120 g de xanguets
- 100 g de farina de blat
- 50 g de farina de cigrons
- 1 got i mig d’aigua
- ½ culleradeta de sal
- 1 ceba tendra
- Julivert fresc
- Oli d’oliva per fregir les truitetes

Preparació:

Posa en un bol les farines i la ceba tendra tallada ben fina. Pica el julivert i afegeix una o dues cullerades (al teu gust) al bol. Afegeix la sal, els xanguets i l’aigua. Barreja –ho bé tot amb una forquilla fins que quedi una barreja força líquida. Si cal més aigua afegiu-la.
En una paella gran posa-hi força oli d’oliva, un dit més o menys, i escalfa’l.
Quan l’oli sigui ben calent, però sense fumejar, afegeix un cullerot de la barreja. Deixa que es cuini per un costat i després dóna-li la volta fins que estigui daurada. Treure-la de l’oli i posar-la en paper absorbent perquè deixi anar l’oli sobrant.
Quan es fa la primera truita es pot tastar per comprovar si està correcta, sinó es pot afegir una mica més de sal o aigua per tal que quedin més primetes o de farina si ens agraden més gruixudes. 


9 comentaris:

  1. ui, quina bona pinta! Aquest peixet passa sense gana, que cruixent que es veuen!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queden super bones i cruixents!! Amb les gambetes però encara han de quedar més primetes i cruixents, però segur que són bones igual!

      Elimina
  2. La farina de cigrons és la millor per arrebossar el peix, el pescaito frito dels andalusos.
    Aquestes truites han de ser super gustoses, fines i cruixents!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja m'ho van dir a la peixateria això de la farina de cigrons; jo no sabia i em van dir que va millor i que no embruta tan l'oli! Hauré de provar!! Queden fantàstiques les truitetes, però hauré de provar també amb les gambetes a veure que tal!

      Elimina
  3. Pero que ricos, son como patatas crujientes y encima de chamquetes, absolutamente delicioso, besos
    Sofía

    ResponElimina
  4. es una golosina asi crujiente¡¡ me encanta
    peto

    ResponElimina
  5. Mira una bona pensada, ara que comencen els sonsus u provaré també...amb quedo per aquí...ens veiem, petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. amb sonso també han de ser boníssimes!! bona pensada!!

      Elimina

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.